Οι “Σφήκες” έδιωξαν κόσμο και...
Με αποδοκιμασίες και πρόωρες αποχωρήσεις σημαδεύτηκε η πρώτη
παράσταση “Σφήκες” του Αριστοφάνη με την σφραγίδα του Εθνικού Θεάτρου
και του ΚΘΒΕ. Είναι χαρακτηριστικό ότι συμπολίτες μας εκφράζουν την
δυσαρέσκεια τους μέσα από αναρτήσεις στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Χαρακτηριστική των αντιδράσεων που ξέσπασαν είναι και η κριτική που
άσκησε ο Κώστας Ζήσης από την ιστοσελίδα fragilemag.gr αναφέροντας τα
ακόλουθα:
«Θα είμαι σαφής από την αρχή: αν ήμουν καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας, μετά από την παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου, της ψευδώς ονομαζόμενης «Σφήκες, του Αριστοφάνη» (ούτε καν διασκευή δεν ήταν), θα είχα υποβάλει την παραίτηση μου για την αδυναμία μου μέσα από τις επιλογές του προγράμματος μου να προστατεύσω όχι μόνο την αξιοπρέπεια του δημόσιου (και χρηματοδοτούμενου από τον ελληνικό λαό) φορέα που έχω επιλεγεί να υπηρετήσω αλλά και την αξιοπρέπεια ολόκληρου του ελληνικού θεάτρου, χώρου (που φαντάζομαι) έχω αγαπήσει και αποφασίσει να αφιερώσω ολόκληρη τη ζωή μου.
Γιατί αυτό που είδαμε, ήταν εξολοκλήρου μια απάτη. Γιατί η επικάλυψη της προοδευτικότητας «δεν είναι σοκολάτα» αλλά άπλετος, ωμός και χυδαίος φασισμός. Είτε ως λόγος, είτε ως σκηνοθετική άποψη η Λένα Κιτσοπούλου, στο όνομα της «ανατροπής», του «ριζοσπαστισμού» και της «επανάστασης» αποπνέει τη δυσωδια της οπισθοδρόμησης, του συντηρητισμού, του εκχυδαϊσμού, βρωμάει φασιστίλα στις απαρχές της. Με έναν ισοπεδωτικό λόγο, με εξίσου ισοπεδωτικό σκηνικό τσουβάλιασμα, όπου χωράν οι πάντες και τα πάντα και φτύνονται οι πάντες και τα πάντα (εκτός από την υπεράνω θεατρική περσόνα της) και με τον πάντα παραληρηματικό μονόλογό της έχει αυτοχριστεί Φύρερ του ελληνικού θεάτρου.
Όπου θα υποδεικνύει στο κοινό της αν και πότε θα γελάσει, πώς θα πρέπει να φέρεται, να το εγκαλεί όταν δεν της επιτρέπει για παράδειγμα να σφάζει ελάφια επί σκηνής, ή να «γα@@@» αληθινά πουλιά κι όχι ψεύτικους πελεκάνους, με τη δύναμη και την εξουσία του από σκηνής μικροφώνου. Τζάμπα μάγκας δηλαδή… Το αποτέλεσμα πάντα το ίδιο θλιβερό. Μια φιρερίσκα που παραληρεί μονοδιάστατα και εμμονικά σε ένα αλαλάζον κοινό.»
Κλέινοντας ο Κώτας Ζήσης αναφέρει : «Πραγματικά όμως θα θελα να ρωτήσω
ανοιχτά, πόσο ευχαριστημένες και υπερήφανες είναι οι διοικήσεις των
κρατικών μας θεάτρων μετά τον χτεσινό διασυρμό ολόκληρου του ελληνικού
θεάτρου στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, ενός διασυρμού που συντελέστηκε
(τρίτη φορά το επαναλαμβάνω) με τις ευλογίες τους.»
Στην ιστοσελίδα apotis4stis5.com αναφέρονται μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα :
Δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο οι αρνητικές επιθετικές κριτικές για την
Λένα Κιτσοπούλου η οποία δείχνει ότι έχει τον τρόπο της να προκαλεί.
Υπό καύσωνα με πάνω από 40 βαθμούς οι θεατές παρακολούθησαν μία
παράσταση που μάλλον ενόχλησε αρκετούς από τους θεατές που αποχώρησαν
πριν την λήξη της σοκαρισμένοι.
«…σε καταδικάζω στην εκπομπή μου, στο κινητό μου, δημόσια, όπου βρεθώ κι όπου σταθώ, και προσέξτε καλά: όποιος δεν συμφωνεί μαζί μου είναι φασίστας, είναι συνένοχος με τον ένοχο. Κατηγορώ, άρα είμαι κάτι. Κατηγορώ άρα υπάρχω…», σημειώνει η σκηνοθέτρια
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.