Music Of The Day

Εκτακτες ειδήσεις

Τρόμος στις ΗΠΑ

Τρόμος στις ΗΠΑ – Πώς ο σκιώδης στόλος της Κίνας με 144 πυραύλους και 252 drones μπορεί να διαλύσει πυρηνικά υποβρύχια και πλοία στο Norfolk
Οι ΗΠΑ ανησυχούν έντονα για τη θαλάσσια πολιτοφυλακή της Κίνας, που συχνά αναφέρεται ως «σκιώδης δύναμη ή σκιώδης στόλος» 
 

Τρόμος στις ΗΠΑ – Πώς ο σκιώδης στόλος της Κίνας με 144 πυραύλους και 252 drones μπορεί να διαλύσει πυρηνικά υποβρύχια και πλοία στο Norfolk

 
Σε μία κίνηση, που προκάλεσε οργή στο Πεκίνο, οι ΗΠΑ έθεσαν στη μαύρη λίστα τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Κίνας, την Cosco μαζί με δύο μεγάλες ναυπηγικές εταιρείες, επικαλούμενες τους φερόμενους δεσμούς τους με τις κινεζικές ένοπλες δυνάμεις ή αλλιώς  Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό (PLA).
Στο επίκεντρο της διαμάχης βρίσκεται η Cosco Shipping Holdings Co, ένας ναυτιλιακός κολοσσός, που τώρα περιλαμβάνεται στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ.
Η μαύρη λίστα των κυρώσεων εκτείνεται πέρα από τις ναυτιλιακές εταιρείες, φθάνοντας στους κλάδους τεχνολογίας και ενέργειας της Κίνας, με σημαντικά ονόματα, όπως η Tencent Holdings, η Contemporary Amperex Technology και η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία Cnooc Ltd να βρίσκονται στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον.
Συγκεκριμένα, η Cosco και η Cnooc δεν είναι ξένες στις κυρώσεις των ΗΠΑ.
Το 2019, η Cosco αντιμετώπισε κυρώσεις για τη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου, αν και αυτές ήρθησαν το 2020.
Advertisement

Θαλάσσιος βραχίονας των Κινεζικών Ενόπλων Δυνάμεων

Εν τω μεταξύ, η Cnooc, μεταξύ των πρώτων κινεζικών κρατικών επιχειρήσεων στις οποίες επιβλήθηκαν κυρώσεις από την Ουάσιγκτον, βρέθηκε στη μαύρη λίστα του Πενταγώνου το 2021.
Μια έκθεση του 2020 από το Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών επισήμανε την Cosco ως «βραχίονα θαλάσσιου εφοδιασμού των Κινεζικών Ενόπλων Δυνάμεων», υπογραμμίζοντας την υλικοτεχνική υποστήριξή της στις επιχειρήσεις του Πολεμικού Ναυτικού της Κίνας στον Κόλπο του Aden από το 2008.
Αν και η μαύρη λίστα δεν επιβάλλει άμεσες κυρώσεις, χρησιμεύει ως αποτρεπτικός παράγοντας για τις αμερικανικές επιχειρήσεις, αποθαρρύνοντας τις συνεργασίες με αυτές τις κινεζικές εταιρείες και κλιμακώνοντας τη συνεχιζόμενη γεωπολιτική αντιπαλότητα.
Είναι ενδιαφέρον, ότι σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence, η Cnooc εξακολουθεί να διατηρεί παρουσία σε ενεργειακά έργα των ΗΠΑ, με εγχειρήματα σχιστόλιθου και βαθέων υδάτων, καθώς και έρευνες στον Κόλπο του Μεξικού.

china_1.webp

Ο σκιώδης στόλος της Κίνας

Αυτή η κίνηση σηματοδοτεί μια ευρύτερη εστίαση στις θαλάσσιες μεταφορές και τη ναυπηγική βιομηχανία εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών για τη θαλάσσια πολιτοφυλακή της Κίνας, που συχνά αναφέρεται ως «σκιώδης δύναμη ή σκιώδης στόλος».
Η στρατηγική χρήση πολιτικών στόλων με στρατιωτική υποστήριξη έχει εντείνει τις εντάσεις, θέτοντας την Κίνα σταθερά υπό τον έλεγχο των ΗΠΑ καθώς ενισχύει τις κρυφές ναυτικές της δυνατότητες.
Με αυτές τις εξελίξεις να συμπίπτουν με την επιστροφή του Donald Trump στον Λευκό Οίκο, ο θαλάσσιος ανταγωνισμός ΗΠΑ-Κίνας κλιμακώνεται περαιτέρω.

china_2.webp

Ο Δούρειος Ίππος

Αυτές οι πρόσφατες ενέργειες σηματοδοτούν την αυξημένη επαγρύπνηση των ΗΠΑ ενάντια στη στρατηγική σύντηξης πολιτικής –στρατιωτικής ισχύος της Κίνας.
Τον Αύγουστο του 2024, το τεράστιο πλοίο της Cosco Sakura, μήκους 366 μέτρων που μεταφέρει εμπορευματοκιβώτια προκάλεσε συναγερμό, καθώς έπλεε στο Norfolk της Virginia, περνώντας ανησυχητικά κοντά στον Ναυτικό Σταθμό της περιοχής, τη μεγαλύτερη ναυτική βάση στον κόσμο, όπου βρίσκονται κρίσιμα στρατιωτικά περιουσιακά στοιχεία των ΗΠΑ, όπως πυρηνικά. υποβρύχια και αεροπλανοφόρα.
Αυτό το πλοίο, ικανό να μεταφέρει πάνω από 14.000 εμπορευματοκιβώτια, ανήκει στην Cosco Shipping.
Ναυπηγήθηκε το 2018 στην Jiangnan Shipyard, την ίδια εγκατάσταση που είναι υπεύθυνη για την κατασκευή πολεμικών πλοίων της Κίνας και του τελευταίου αεροπλανοφόρου της Κίνας, Fujian.
Το Sakura ενσωματώνει την πολιτική πολιτικοστρατιωτικής σύντηξης της Κίνας.
Ο Thomas Shugart, ειδικός στο Κέντρο για τη Νέα Αμερικανική Ασφάλεια (CNAS) και πρώην αξιωματικός υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, τόνισε τους κινδύνους και τη στρατηγική ευπάθεια σε μια σειρά από αμερικανικές θέσεις.

china_3.png

Με 144 πυραύλους cruise και 252 drones θα τίναζε στον αέρα τη μεγαλύτερη ναυτική βάση των ΗΠΑ

Η ανάλυσή του για τις δυνατότητες του πλοίου ως Δούρειου Ίππου ήταν ακόμη πιο ανατριχιαστική.
«Εάν, ας πούμε, μόνο το 10% αυτών των εμπορευματοκιβωτίων χρησιμοποιούνταν για πυρομαχικά, θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να εκτοξεύσουν 144 πυραύλους cruise και 252 τετρακόπτερα, περισσότερο από αρκετά για να καταστρέψουν κάθε πολεμικό πλοίο στο Norfolk και να φτάσουν σε χερσαίους στόχους πολύ πέρα από την Ουάσινγκτον», σημείωσε ο Shugart.
Αυτό το σενάριο υπογραμμίζει τις αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με την πολιτικοστρατιωτική σύντηξη της Κίνας, η οποία ενσωματώνει συστηματικά μη στρατιωτικά μέσα σε στρατιωτικές επιχειρήσεις.
Η COSCO Shipping μέρος του κρατικού Ομίλου COSCO, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της στρατηγικής σύμφωνα με άρθρο του στρατιωτικού αναλυτή Shubhangi Palve στους Eurasian Times.
Ως μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, συνεργάζεται στενά με τις κινεζικές ένοπλες δυνάμεις, υποστηρίζοντας τακτικά τις ναυτικές επιχειρήσεις και την επιμελητεία.
Μια έκθεση του Δεκεμβρίου 2024 από το «China Maritime Studies Institute» στο Ναυτικό Πολεμικό Κολέγιο των ΗΠΑ με τίτλο «Shadow Force: A Look Inside the PLA Navy Reserve» ρίχνει φως σε αυτήν την αυξανόμενη ανησυχία.
Σύμφωνα με την έκθεση, η θαλάσσια «Εφεδρική Δύναμη» του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας (PLA) αποτελείται από δύο βασικά στοιχεία: την Εφεδρεία του Ναυτικού PLA και τη Ναυτική Πολιτοφυλακή.
Μαζί, χρησιμεύουν ως στρατηγικά πλεονεκτήματα, ενισχύοντας τη ναυτική εμβέλεια και την επιχειρησιακή ευελιξία της Κίνας.
Αυτή η εφεδρική δύναμη επιτρέπει στο Πεκίνο να επεκτείνει τη θαλάσσια επιρροή του και να διατηρήσει τις μακροπρόθεσμες ναυτικές επιχειρήσεις, ενισχύοντας αποτελεσματικά την προβολή ισχύος της στην παγκόσμια σκηνή.

china_4.jpg

Α) Εφεδρεία Πολεμικού Ναυτικού Κίνας

Παραμένει μια σε μεγάλο βαθμό μία άγνωστη πτυχή της θαλάσσιας στρατηγικής της Κίνας, αλλά θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την ενίσχυση των ναυτικών επιχειρήσεών της.
Αν και δεν είναι ορατή, όσο το Πολεμικό Ναυτικό της Κίνας (PLAN), αυτή η εφεδρική δύναμη έχει σχεδιαστεί για να αυξάνει και να υποστηρίζει το PLAN προωθώντας τους στρατηγικούς θαλάσσιους στόχους της χώρας.
Αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από στρατιωτικούς βετεράνους, δίνοντάς του ένα βάθος επιχειρησιακής ικανότητας.
Αυτή η σύνθεση από βετεράνους διασφαλίζει ότι η εφεδρεία μπορεί να κινητοποιήσει γρήγορα εξειδικευμένο προσωπικό για αποστολές όταν είναι απαραίτητο.
Οι έφεδροι διακρίνονται για τον μοναδικό ρόλο και την εμφάνισή του καθώς φορούν τη στολή του Πολεμικού Ναυτικού όταν βρίσκονται σε υπηρεσία, συμβολίζοντας την ενσωμάτωσή τους στη ναυτική στρατηγική της Κίνας.
Αν και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των ναυτικών επιχειρήσεων της Κίνας, η εφεδρεία δεν έχει ακόμη παρατηρηθεί να εμπλέκεται άμεσα σε πραγματικές στρατιωτικές επιχειρήσεις.
Αντίθετα, ο ρόλος της είναι κυρίως συμπληρωματικός, ενεργώντας ως πολλαπλασιαστής δύναμης για το ενεργό προσωπικό και ως ευέλικτο στρατηγικό πλεονέκτημα για μια ποικιλία αποστολών.
 
china_5.png

B) Ναυτική Πολιτοφυλακή

Το 2021, η αμφίβια μονάδα του Κινεζικού Πολεμικού Ναυτικού διεξήγαγε μια σειρά από αποβατικές ασκήσεις  χρησιμοποιώντας ένα πορθμείο 10.000 τόνων.
Αυτό σηματοδότησε μια σημαντική μετατόπιση από τα μικρότερα πολιτικά σκάφη που χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν, σύμφωνα με την Κεντρική Τηλεόραση της Κίνας (CCTV).
Οι παρατηρητές σημείωσαν ότι αυτή η αλλαγή ενισχύει την ικανότητα του Πεκίνου να μεταφέρει μεγάλο αριθμό στρατευμάτων για αποβατικές επιχειρήσεις, σηματοδοτώντας μια νέα προσέγγιση στη στρατιωτική επιμελητεία.
Η Ναυτική Πολιτοφυλακή των Λαϊκών Ενόπλων Δυνάμεων (PAFMM) είναι ένα κρίσιμο στοιχείο της στρατηγικής της «γκρίζας ζώνης» της Κίνας, η οποία λειτουργεί στο διάστημα μεταξύ ειρήνης και πολέμου, αναφέρουν οι Eurasian Times.
Το διφορούμενο καθεστώς της πολιτοφυλακής, με την έλλειψη επίσημων όπλων, δίνει στην Κίνα την ευελιξία είτε να αρνηθεί είτε να αναλάβει την ευθύνη για τις ενέργειές της, ανάλογα με το πολιτικό ή στρατιωτικό πλαίσιο.
Αυτή η στρατηγική διπλής χρήσης επιτρέπει στην Κίνα να διεκδικήσει τις θαλάσσιες αξιώσεις της, διατηρώντας παράλληλα μια εύλογη άρνηση.
Εδώ και χρόνια οι Κινεζικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν κάνει σαφή την πρόθεσή τους να χρησιμοποιήσουν την εμπορική ναυτιλία σε μια πιθανή εισβολή στην Ταϊβάν από τα στενά.

Αυτή η τακτική είναι μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής που έχει εγείρει ανησυχίες στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες πιστεύουν ότι η ναυτική πολιτοφυλακή της Κίνας παραβιάζει το διεθνές δίκαιο, ιδίως όσον αφορά στην επιβολή παράνομων θαλάσσιων αξιώσεων.
Ωστόσο, το πεδίο εφαρμογής της πολιτοφυλακής θα μπορούσε να επεκταθεί πολύ πέρα από την Ταϊβάν και τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.
Η ναυτική πολιτοφυλακή της Κίνας έχει συγκεντρώσει σημαντική προσοχή την τελευταία δεκαετία, ειδικά για τον ρόλο της στην υποστήριξη των εδαφικών διεκδικήσεων της Κίνας στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και στη Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας.
Η έρευνα έχει δείξει ότι τα πολιτικά σκάφη χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για προβολή στρατιωτικής ισχύος πέρα από την Ανατολική Ασία, με τον τεράστιο στόλο των αλιευτικών σκαφών της πολιτοφυλακής να χρησιμεύουν ως τα μάτια και τα αυτιά της Κίνας σε ένα τεράστιο θαλάσσιο θέατρο.

china_6.jpg

Κυριαρχώντας τις θάλασσες μέσω της βιομηχανίας

Η θαλάσσια επιρροή της Κίνας εκτείνεται πολύ πέρα από τη στρατιωτική ικανότητα.
Η χώρα έχει εδραιώσει μια σιδερένια λαβή στην παγκόσμια ναυτιλιακή υποδομή, ελέγχοντας 7 από τα 10 πιο σημαντικά λιμάνια του κόσμου και παράγοντας πάνω από το 95% των παγκόσμιων ναυτιλιακών εμπορευματοκιβωτίων.
Αυτή η βιομηχανική κυριαρχία, σε συνδυασμό με πρόσφατες κινήσεις περιορισμού των εξαγωγών εξαρτημάτων drone στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, δείχνει την αυξανόμενη μόχλευση της Κίνας στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Με το 90% του παγκόσμιου εμπορίου να ταξιδεύει δια θαλάσσης, η θαλάσσια στρατηγική της Κίνας έχει τοποθετήσει τη χώρα στην καρδιά του παγκόσμιου εμπορίου.
Ο συνδυασμός βιομηχανικής ισχύος, στρατιωτικής ικανότητας και στρατηγικής ασάφειας έχει δημιουργήσει μια θαλάσσια δύναμη.
Καθώς οι εντάσεις κλιμακώνονται και με την επικείμενη επιστροφή του εκλεγμένου προέδρου Donald Trump στον Λευκό Οίκο, ο θαλάσσιος ανταγωνισμός μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας πρόκειται να ενταθεί περαιτέρω.
china_f.webp


www.bankingnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.