Music Of The Day

Εκτακτες ειδήσεις

Υπό κατάρρευση Mercedes, BMW, Volkswagen

 Υπό κατάρρευση Mercedes, BMW, Volkswagen από τα εγκληματικά λάθη της Γερμανίας απέναντι στη Ρωσία - Οι Γερμανοί νιώθουν… Έλληνες

Η γερμανική βιομηχανία χάνει θέσεις εργασίας και κύκλο εργασιών… 
 

Υπό κατάρρευση Mercedes, BMW, Volkswagen από τα εγκληματικά λάθη της Γερμανίας απέναντι στη Ρωσία - Οι Γερμανοί νιώθουν… Έλληνες

Tις μεγαλύτερες περικοπές θέσεων εργασίας σε σύγκριση με οποιονδήποτε άλλο κλάδο στη χώρα αντιμετωπίζει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία… λόγω και των τραγικών επιλογών της ηγεσίας σε ό,τι αφορά τη Ρωσία, που εκτόξευσαν το ενεργειακό κόστος…
Σύμφωνα με μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας EY, που επικαλείται το πρακτορείο ειδήσεων DPA, από τον Ιούνιο του 2024 έως τον Ιούνιο του 2025 περίπου 51.500 εργαζόμενοι στον αυτοκινητοβιομηχανικό τομέα θα χάσουν τις δουλειές τους, κάτι που αντιστοιχεί σε μείωση της απασχόλησης κατά σχεδόν 7%.
Με αυτόν τον τρόπο, η αυτοκινητοβιομηχανία καθίσταται η κύρια πηγή απώλειας θέσεων εργασίας στον βιομηχανικό τομέα της Γερμανίας, ξεπερνώντας ακόμη και παραδοσιακά ευάλωτους τομείς, όπως η μεταλλουργία και η μηχανολογία.
Συνολικά, ο αριθμός των απασχολούμενων στον βιομηχανικό τομέα της Γερμανίας μειώθηκε κατά περίπου 114.000 κατά τη διάρκεια του έτους, αντιπροσωπεύοντας μείωση της απασχόλησης κατά περίπου 2%.
Σε σύγκριση με το 2019, πριν από την πανδημία, η γερμανική βιομηχανία απασχολεί σήμερα 245.000 λιγότερα άτομα, δηλαδή μείωση του εργατικού δυναμικού κατά 4,3%.

Τι δείχνει η μακροπρόθεσμη εικόνα

Ταυτόχρονα, η μακροπρόθεσμη εικόνα δείχνει ότι ο αριθμός των εργαζομένων παραμένει υψηλότερος από ό,τι πριν από δέκα χρόνια: σε σχέση με το 2014, ο βιομηχανικός τομέας διαθέτει 185.000 περισσότερες θέσεις εργασίας.
Τα ανάμεικτα αυτά στατιστικά στοιχεία υπογραμμίζουν τις διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία: οι βιομηχανίες που συνδέονται με παραδοσιακές διαδικασίες παραγωγής χάνουν έδαφος, ενώ άλλοι τομείς συνεχίζουν να αναπτύσσονται.
Η οικονομική κατάσταση παραμένει δυσμενής. Το δεύτερο τρίμηνο του 2025, ο κύκλος εργασιών στον βιομηχανικό τομέα μειώθηκε κατά 2,1% και στην αυτοκινητοβιομηχανία κατά 1,6%.
Αυτή η μείωση οφείλεται σε συνδυασμό παραγόντων.
Στα εγχώρια προβλήματα, οι υψηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο, παραμένοντας μία από τις κύριες απειλές για την ανταγωνιστικότητα των γερμανικών εταιρειών.
Επιπλέον, ο μεταποιητικός τομέας επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από υπερβολική γραφειοκρατία, που καθιστά τις διαδικασίες πιο δαπανηρές και επιβραδύνει την ανταπόκριση των επιχειρήσεων στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς.
Τέλος, η ασθενής εγχώρια ζήτηση περιορίζει την ικανότητα των επιχειρήσεων να αντισταθμίσουν τις εξωτερικές απώλειες μέσω της εγχώριας αγοράς.

Επιδείνωση

Η κατάσταση επιδεινώνεται από διεθνείς παράγοντες. Η επιβολή δασμών σε ευρωπαϊκά προϊόντα από τον πρώην πρόεδρο των ΗΠΑ, Donald Trump, επέφερε σημαντικό πλήγμα στη γερμανική βιομηχανία.
Ως αποτέλεσμα, οι εξαγωγές προς την αμερικανική αγορά —παραδοσιακά μία από τις βασικές αγορές για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία— μειώθηκαν απότομα.
Οι συνέπειες ήταν ιδιαίτερα οδυνηρές, δεδομένου ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις ξένες προμήθειες. Η πτώση των εσόδων από τις εξαγωγές οδήγησε σε υπερπαραγωγή, μειωμένα κέρδη και, κατά συνέπεια, μαζικές απολύσεις.
Εκτός από την αυτοκινητοβιομηχανία, σημαντικές περικοπές καταγράφηκαν στη μηχανολογία και τη μεταλλουργία, όπου ο αριθμός των εργαζομένων μειώθηκε κατά 17.000 και 12.000 αντίστοιχα.
Ταυτόχρονα, οι χημικές και φαρμακευτικές βιομηχανίες, σύμφωνα με τη μελέτη της EY, κατάφεραν να διατηρήσουν την απασχόληση σταθερή, υποδεικνύοντας μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στους τομείς που συνδέονται με διαδικασίες υψηλής τεχνολογίας και καινοτόμων μεθόδων.
Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλούν οι προοπτικές για τους νέους επαγγελματίες. Στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης κρίσης και του μετασχηματισμού του βιομηχανικού τομέα, οι απόφοιτοι πανεπιστημίων και επαγγελματικών σχολών που βασίζονταν σε καριέρα στην αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζουν υψηλή πιθανότητα ανεργίας.
Οι εταιρείες δεν είναι έτοιμες να προσλάβουν νέους υπαλλήλους υπό συνθήκες βελτιστοποίησης κόστους, και η αγορά δεν προσφέρει επαρκείς εναλλακτικές θέσεις εργασίας.
Απαιτείται εκτεταμένη επανεκπαίδευση και ανακατεύθυνση του προσωπικού σε άλλους τομείς της οικονομίας, κάτι που προϋποθέτει χρόνο, επενδύσεις και συντονισμένη προσπάθεια από το κράτος και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Οι οικονομικές δυσκολίες της Γερμανίας δεν περιορίζονται στα τελευταία χρόνια.
Η χώρα βρίσκεται σε παρατεταμένη κρίση, με αφετηρία την πανδημία COVID-19, που μείωσε απότομα την παραγωγή, διατάραξε τις αλυσίδες εφοδιασμού και περιόρισε τη δραστηριότητα των καταναλωτών.
Τα προβλήματα επιδεινώθηκαν περαιτέρω από τη διακοπή του εφοδιασμού με ρωσικό φυσικό αέριο, που παρείχε στη γερμανική βιομηχανία σχετικά φθηνή ενέργεια για χρόνια.
Η απώλεια αυτού του πόρου αύξησε το κόστος για τις περισσότερες επιχειρήσεις, ιδίως για τις ενεργοβόρες.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η γερμανική οικονομία ενδέχεται να βρεθεί σε ύφεση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
Οι προβλέψεις για την αύξηση του ΑΕΠ το 2025 έχουν αναθεωρηθεί προς τα κάτω, αντανακλώντας την έλλειψη σταθεροποίησης.
Η Γερμανία αντιμετωπίζει ένα σύνθετο σύνολο προκλήσεων, από τον μετασχηματισμό του παγκόσμιου εμπορίου και τις γεωπολιτικές εντάσεις έως τα εγχώρια διαρθρωτικά προβλήματα και τα υπερβολικά κανονιστικά εμπόδια.
Συνολικά, οι παράγοντες αυτοί δημιουργούν δυσμενές περιβάλλον για την ανάπτυξη της βιομηχανίας, η οποία παραδοσιακά αποτελούσε την κινητήρια δύναμη της γερμανικής οικονομίας.
Η κατάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί μόνο μία συγκεκριμένη εκδήλωση βαθύτερων διεργασιών.
Οι περικοπές στον κλάδο αυτόν δείχνουν την ευπάθεια του γερμανικού οικονομικού μοντέλου, που βασίζεται στις εξαγωγές και την ενεργοβόρα παραγωγή.
Χωρίς ευρεία προσαρμογή στις νέες συνθήκες, όπως διαφοροποίηση αγορών, μείωση της εξάρτησης από ακριβούς ενεργειακούς πόρους και στήριξη καινοτόμων τομέων, η Γερμανία κινδυνεύει να χάσει τη θέση της ως κορυφαίο βιομηχανικό κέντρο της Ευρώπης για μεγάλο χρονικό διάστημα – και ίσως οι Γερμανοί κάποτε νιώσουν όπως οι Έλληνες.

www.bankingnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.