Airbnb: Πώς χάνει πελάτες από τα ξενοδοχεία
Airbnb: Πώς χάνει πελάτες από τα ξενοδοχεία
Η ζήτηση για Airbnb δεν είναι αυτή που ήταν κάποτε και η εταιρεία χαμηλώνει τις προβλέψεις για το υπόλοιπο τους έτους
Στην κλήση για τα κέρδη την περασμένη εβδομάδα, η Airbnb είπε στους επενδυτές να μετριάσουν τις προσδοκίες για το τρίτο τρίμηνο λόγω της φθίνουσας ζήτησης. Ακόμη και μετά την ανακοίνωση της αύξησης των κρατήσεων, ο γίγαντας της βραχυχρόνιας μίσθωσης μείωσε τα προβλεπόμενα κέρδη του τρίτου τριμήνου σε 3,67 έως 3,73 δισ. δολάρια, κάτω από τα 3,8 δισ. δολάρια που ανέμεναν οι αναλυτές. Η Wall Street τρόμαξε και η μετοχή της Airbnb έκανε βουτιά την περασμένη εβδομάδα, σημειώνοντας πτώση 14% σε μία ημέρα.
Αυτό απέχει πολύ από τη ζήτηση-ρεκόρ που είδε η Airbnb αμέσως μετά την πανδημία. Τα νέα στοιχεία δείχνουν ότι η ζήτηση των ταξιδιωτών για βραχυχρόνιες μισθώσεις μειώνεται σε ορισμένα μέρη των ΗΠΑ και για ορισμένους τύπους καταλυμάτων. Με τις γκρίνιες ορισμένων καταναλωτών για τα υψηλά τέλη καθαριότητας, τις αυξανόμενες τιμές και την έλλειψη ποιοτικού ελέγχου, ο γίγαντας των βραχυχρόνιων μισθώσεων πρέπει να πείσει τους πιστούς πελάτες του για τους διατηρήσει, σημειώνει το Business Insider.
Μέρος του προβλήματος είναι ότι οι αντιλήψεις των ταξιδιωτών για το τι συνιστά μια καλή ταξιδιωτική συμφωνία έχουν αλλάξει. Η Airbnb συνήθιζε να έχει ισχυρότερο πλεονέκτημα για τους τουρίστες που ήθελαν να ξοδέψουν λιγότερα. Το 2019, τα ξενοδοχεία ζητούσαν κατά μέσο όρο 49% περισσότερο ανά διανυκτέρευση στις μεγάλες πόλεις, σύμφωνα με στοιχεία του Μαρτίου από την AirDNA, η οποία αναλύει τη βιομηχανία βραχυχρόνιων μισθώσεων. Η διαφορά αυτή συρρικνώθηκε σε μόλις 26% το 2022.
Κατά την κλήση για τα κέρδη με τους επενδυτές την περασμένη εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος Μπράιαν Τσέσκι ανέφερε ότι ο ανταγωνισμός με τα ξενοδοχεία ήταν κεντρικής σημασίας για τη στρατηγική της εταιρείας. Ο ίδιος προανήγγειλε την προοπτική επέκτασης των διαθέσιμων δωματίων ξενοδοχείων για κρατήσεις στην Airbnb. Τον περασμένο μήνα, ένα στέλεχος της Airbnb άφησε να εννοηθεί ότι οι επισκέπτες της Airbnb θα μπορούσαν σύντομα να προσθέσουν στις διαμονές τους ξενοδοχειακές παροχές, όπως θεραπείες σπα και προσωπικούς σεφ.
Κάτω τα Airbnb, πάνω τα ξενοδοχεία
Η ζήτηση για Airbnbs υστερεί ή υποχωρεί σε ορισμένες κατηγορίες όπου τα ξενοδοχεία είναι ανταγωνιστικά, διαπίστωσε η AirDNA.
Στις πόλεις και τις προαστιακές περιοχές των ΗΠΑ, η ζήτηση των ταξιδιωτών για Airbnbs δεν αυξάνεται πλέον ραγδαία, όπως συνέβαινε αμέσως μετά το 2020. Αντιθέτως, το μερίδιο της ζήτησης για βραχυχρόνιες μισθώσεις στις προαστιακές αγορές παρέμεινε σταθερό κατά το τελευταίο έτος, παραμένοντας περίπου στο 9% σε ετήσια βάση. Στις αστικές αγορές, το μερίδιο της ζήτησης για βραχυχρόνιες μισθώσεις εξακολουθεί να κυμαίνεται γύρω στο 7%.
Η AirDNA ανέλυσε μια ομάδα πέντε δημοφιλών σημείων διακοπών στη Φλόριντα και διαπίστωσε ότι η ζήτηση για βραχυχρόνιες μισθώσεις ήταν πιο αδύναμη στις κατηγορίες που είναι πιο πιθανό να ανταγωνίζονται τα μεμονωμένα δωμάτια ξενοδοχείων.
Η ζήτηση για βραχυχρόνιες μισθώσεις ενός υπνοδωματίου στις πέντε αγορές της Φλόριντα αυξήθηκε μόνο κατά 1% από το 2023 έως το 2024 και η ζήτηση για ιδιωτικά δωμάτια μέσα σε κοινόχρηστες κατοικίες μειώθηκε κατά 8,7% σε σύγκριση με πέρυσι. Ο επικεφαλής οικονομολόγος της AirDNA, Τζέιμι Λέιν, δήλωσε ότι τα τέλη που σχετίζονται με τις βραχυχρόνιες μισθώσεις θα μπορούσαν να αποτελέσουν μεγαλύτερη επιβάρυνση για ορισμένους ταξιδιώτες που κάνουν κρατήσεις για σύντομες διαμονές ή με μικρότερες ομάδες.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.