Music Of The Day

Εκτακτες ειδήσεις

F-35

F-35: Το πιο ακριβό σκουπίδι στην ιστορία της αμυντικής βιομηχανίας – Τι αναφέρει αμερικανική έκθεση
 

F-35: Το πιο ακριβό σκουπίδι στην ιστορία της αμυντικής βιομηχανίας – Τι αναφέρει αμερικανική έκθεση

Σύμφωνα με το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης (GAO) των ΗΠΑ, το Lockheed Martin F-35 Lightning II, πέμπτης γενιάς υπερηχητικό stealth μαχητικό, φαίνεται να μην έχει σοβαρή τύχη… λόγω μη ετοιμότητας.
Σχεδιασμένο ως το επόμενο πολυλειτουργικό μαχητικό αεροσκάφος του Πενταγώνου για την Πολεμική Αεροπορία, το Ναυτικό και το Σώμα Πεζοναυτών, το F-35 έχει αποδειχθεί ένας οικονομικός εφιάλτης, προορισμένος κατά τη διάρκεια της ζωής του να καταναλώσει περισσότερους πόρους από το ΑΕΠ μιας μεγάλης οικονομίας των G20.
Σύμφωνα με το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης (GAO) των ΗΠΑ, το Lockheed Martin F-35 Lightning II, πέμπτης γενιάς υπερηχητικό stealth μαχητικό, φαίνεται να μην έχει σοβαρή τύχη… λόγω μη ετοιμότητας.
Η GAO απέδωσε την έλλειψη ετοιμότητας σε «προβλήματα συντήρησης των αποθηκών και των οργανωτικών διαδικασιών», καθώς και σε υπερβολική εξάρτηση από εργολάβους που ουσιαστικά κρατούν το Πεντάγωνο όμηρο με αστρονομικά κόστη συντήρησης (αυξήθηκαν από 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια το οικονομικό έτος 2018 σε 1,58 τρισεκατομμύρια δολάρια το οικονομικό έτος 2023).
Το Ναυτικό και η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ θα αναλάβουν τον έλεγχο της συντήρησης για να ελέγξουν την κατάσταση, αλλά όχι πριν το οικονομικό έτος 2027.
Η GAO εκτιμά ότι μόνο περίπου το 55% από τις τρεις παραλλαγές του F-35 είναι έτοιμα για αποστολή οποιαδήποτε στιγμή – με τον όρο ετοιμότητα εννοείται η ικανότητα «να πετάξει και να εκτελέσει τουλάχιστον μία αποστολή».
Με κόστος ανά μονάδα σχεδόν 100 εκατομμύρια δολάρια και εκτιμώμενο κόστος ζωής πάνω από 2 τρισεκατομμύρια δολάρια, το πρόγραμμα F-35 είναι μακράν το πιο ακριβό στρατιωτικό project στην ιστορία.
Σημειωτέον, η Lockheed προχώρησε στην ανάπτυξη του F-35 αντλώντας έμπνευση από το Yak-43/141 VTOL, ένα σοβιετικό πρόγραμμα αεροσκάφους επιθέσεων από αεροπλανοφόρο που εγκαταλείφθηκε το 1991. Το X-35 πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το 2000 και το F-35A το 2006.
Ωστόσο, οι κατασκευαστές του F-35 αποδείχθηκαν ανίκανοι να επιλύσουν όλα τα προβλήματα του αεροσκάφους, με την GAO να εκδίδει αναφορές επί αναφορών για εκατοντάδες ελαττώματα που θα μπορούσαν να τραυματίσουν ή να σκοτώσουν πιλότους, ή να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια του αεροσκάφους.
Αυτά τα προβλήματα κυμαίνονται από ελαττωματικούς τροχούς προσγείωσης έως ευαίσθητο ηλεκτροοπτικό εξοπλισμό στόχευσης, προβλήματα αποκόλλησης καμπίνας και ευαισθησία σε καιρικές συνθήκες, διάβρωση, ζητήματα ραντάρ, καθίσματα εκτίναξης που μπορεί να σπάσουν τους λαιμούς των πιλότων, και αδυναμία πτήσης σε καταιγίδες.
Επίσης, και οι τρεις κύριοι αντίπαλοι της Αμερικής έχουν αναφέρει ότι έχουν βρει τρόπους να αναιρέσουν το πλεονέκτημα stealth του F-35, με τη Ρωσία, την Κίνα και το Ιράν να ανακοινώνουν προηγμένες τεχνολογίες ραντάρ ικανές όχι μόνο να ανιχνεύσουν το F-35 σε μεγάλες αποστάσεις, αλλά ακόμη και να ταυτοποιήσουν την ξεχωριστή υπογραφή ραντάρ μεμονωμένων F-35.

www.bankingnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.