Φιάσκο Δύσης
Τα στοιχεία δείχνουν
ατυχήματα που προκαλούντα από άπειρα πληρώματα και πλοία που δεν έχουν
συντηρηθεί ικανοποιητικά σύμφωνα με τις δυτικές υπηρεσίες πληροφοριών,
όπως γράφει η Washington Post
Φιάσκο Δύσης - Η CIA εκθέτει ανεπανόρθωτα το ΝΑΤΟ, δεν ήταν ρωσικό σαμποτάζ η ζημιά στα υποθαλάσσια καλώδια στη Βαλτική
Κακοστημένη
προβοκάτσια αποδεικνύονται οι κατηγορίες της Δύσης και του ΝΑΤΟ κατά της
Ρωσίας, με αφορμή ζημιές που υπέστησαν τα υποθαλάσσια καλώδια
επικοινωνιών και τροφοδοσίας στη Βαλτική.
Στόχος της προβοκάτσιας ήταν η ενίσχυση της ναυτικής παρουσίας του ΝΑΤΟ στη Βαλτική και ο επακόλουθος αποκλεισμός της Ρωσίας αλλά, όπως λένε οι ίδιοι οι Αμερικανοί... δεν βρέθηκαν στοιχεία που να «δένουν» την υπόθεση.
Οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές υπηρεσίες πληροφοριών δεν κατάφεραν να βρουν στοιχεία για ρωσική εμπλοκή στην ζημιά στα υποθαλάσσια καλώδια επικοινωνιών στον βυθό της Βαλτικής Θάλασσας.
Σύμφωνα με ανώτερους αξιωματούχους από τις τρεις χώρες που συμμετέχουν στη διερεύνηση των περιστατικών, οι υπηρεσίες ασφαλείας στις Ηνωμένες Πολιτείες (CIA) και την Ευρώπη αρχίζουν να συμφωνούν ότι η ζημιά στα καλώδια ήταν αποτέλεσμα ατυχημάτων και όχι δολιοφθοράς γράφει σχετικά η Washington Post (WaPo).
Αξιωματούχοι δήλωσαν ότι δεν βρέθηκαν στοιχεία πως εμπορικά πλοία έσυραν σκόπιμα άγκυρες στην περιοχή, όπου βρίσκονταν τα υποβρύχια καλώδια, υπό την καθοδήγηση άλλων.
Ανέφεραν πως τα στοιχεία δείχνουν ατυχήματα που προκαλούντα από άπειρα πληρώματα και πλοία που δεν έχουν συντηρηθεί ικανοποιητικά.
Τυχαία η ζημιά στα υποθαλάσσια καλώδια
Αμερικανοί αξιωματούχοι ανέφεραν «σαφείς ενδείξεις» ότι η ζημιά στην υποθαλάσσια υποδομή ήταν τυχαία.
Ο Ευρωπαίος αξιωματούχος σημείωσε ότι υπάρχει «αντιμαρτυρία» για τη συμμετοχή της Ρωσίας στα επεισόδια.
Στις 25 Δεκεμβρίου 2024, το καλώδιο τροφοδοσίας EstLink 2, το οποίο εκτείνεται κατά μήκος του πυθμένα του Κόλπου της Φινλανδίας μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας, αποσυνδέθηκε ως μέτρο έκτακτης ανάγκης.
Η Φινλανδική αστυνομία και οι συνοριοφύλακες κατέσχεσαν το πετρελαιοφόρο Eagle S με σημαία των Νήσων Κουκ ως ύποπτο για συμμετοχή στη ζημιά στο καλώδιο.
Αργότερα, η εφημερίδα Postimees ανέφερε ότι εταιρείες της Εσθονίας ανέφεραν ζημιές σε τρία καλώδια μεταξύ των δύο χωρών.
Το ΝΑΤΟ έσπευσε να ενισχύσει την παρουσία του στη Βαλτική
Υπενθυμίζεται ότι τον Νοέμβριο 2024 δύο υποθαλάσσια καλώδια κόπηκαν ξαφνικά στη Βαλτική Θάλασσα .
Ο Γερμανός υπουργός Άμυνας Boris Pistorius έσπευσε να καταλογίσει ευθύνες στη Ρωσία, λέγοντας ότι η ζημιά σε δύο υποθαλάσσια καλώδια στη Βαλτική μοιάζει με πράξη δολιοφθοράς και «υβριδική ενέργεια».
Μετά την εξέλιξη αυτή το ΝΑΤΟ βρήκε το κατάλληλο πρόσχημα για να ενισχύσει την παρουσία του στην περιοχή.
Αποφάσισε να αναπτύξει φρεγάτες, αεροσκάφη και ναυτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη στη Βαλτική Θάλασσα για να βοηθήσουν στην προστασία των κρίσιμης σημασίας υποδομών και να αναλάβουν δράση εναντίον πλοίων που θεωρούνται ύποπτα ότι συνιστούν απειλή.
Η Συμμαχία ανακοίνωσε πως αναλαμβάνει τη δράση αυτή, που ονομάστηκε «Baltic Sentry», (Φρουρός της Βαλτικής) ως απάντηση στα περιστατικά με τα υποθαλάσσια καλώδια, που υπέστησαν ζημιές.
Οι ενέργειες της Φινλανδίας κατά του δεξαμενοπλοίου Eagle S έδειξαν ότι τα πλοία που προκαλούν ζημιές μπορούν να κατασχεθούν και τα πληρώματα να συλληφθούν από τις δυνάμεις επιβολής του νόμου, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Mark Rutte στις 15/1/2024 από το Ελσίνκι.
«Πιθανές απειλές για τις υποδομές μας θα έχουν συνέπειες, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής επιβίβασης, κατάσχεσης και σύλληψης», δήλωσε ο Rutte.
Ο Rutte τόνισε ότι πάνω από το 95% της διαδικτυακής κίνησης διέρχεται μέσω καλωδίων που έχουν τοποθετηθεί στον βυθό της θάλασσας, ενώ περίπου 1,3 εκατομμύρια χιλιόμετρα αυτών των καλωδίων εξασφαλίζουν χρηματοοικονομικές συναλλαγές αξίας 10 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ημερησίως.
Παράλληλα, το ΝΑΤΟ επικεντρώνεται στην ασφάλεια της υποθαλάσσιας υποδομής και στις «απειλές» που φέρεται να θέτει ο ρωσικός «σκιώδης» εμπορικός στόλος.
Στόχος ο ναυτικός αποκλεισμός της Ρωσίας
Οι σχετικές κινήσεις του ΝΑΤΟ μοιάζουν περισσότερο με την έναρξη ενός αποκλεισμού της Ρωσίας στη Βαλτική, παρά με κάποιες τυχαίες ναυτικές ασκήσεις.
Η Δύση δεν κρύβει την πρόθεσή της να παραλύσει τη λειτουργία των ρωσικών λιμανιών στις περιοχές του Leningrad και του Kaliningrad, αλλά και να σταματήσει τη δραστηριότητα του ρωσικού «σκιώδους» εμπορικού στόλου, ιδίως όσον αφορά τη μεταφορά πετρελαίου και πετρελαιοειδών
Με αφορμή το περιστατικό τα μέλη του ΝΑΤΟ έσπευσαν να στοχοποιήσουν και τον λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας στην περιοχή με κυρώσεις δήθεν ως μέρος των προσπαθειών να προστατευθούν οι υποθαλάσσιες εγκαταστάσεις.
«Θα συνεχίσουμε να αναλαμβάνουμε δράση κατά του ρωσικού σκιώδους στόλου, συμπεριλαμβανομένων των κυρώσεων που έχουν ήδη θεσπιστεί και άλλων που μπορεί να ακολουθήσουν, μεταξύ άλλων κατά συγκεκριμένων πλοίων και ναυτιλιακών εταιρειών που αποτελούν επίσης απειλή για το περιβάλλον», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γερμανός καγκελάριος Olaf Scholz.
Περίπου 2.000 πλοία διασχίζουν καθημερινά τη Βαλτική Θάλασσα, γεγονός που καθιστά δύσκολη την παρακολούθηση όλων, δήλωσε ο Λετονός πρόεδρος Edgars Rinkēvičs.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Δύση έχει κατηγορήσει τη Ρωσία για προκλήσεις που σχετίζονται με την υποθαλάσσια υποδομή, ενώ εικάζεται ότι ρωσικά τάνκερ που μεταφέρουν πετρέλαιο κόβουν συστηματικά καλώδια που μεταδίδουν ηλεκτρική ενέργεια και δεδομένα Διαδικτύου.
Παράλληλα, οι περιπολίες των ναυτικών δυνάμεων του ΝΑΤΟ σε διεθνή ύδατα πιθανόν να οδηγήσουν σε παράνομες ενέργειες, παραβιάζοντας την ελευθερία της ναυσιπλοΐας.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:
- Η κράτηση εμπορικών πλοίων,
- Η επιβίβαση σε αυτά,
- Και η μεταφορά τους σε λιμάνια κρατών-μελών του ΝΑΤΟ.
Ζεσταίνει τις μηχανές του ο Ρωσικός Στόλος της Βαλτικής
Για τη Ρωσική Ομοσπονδία, το ζήτημα περιπλέκεται από το γεγονός ότι τα περισσότερα τάνκερ του «σκιώδους» εμπορικού στόλου της, που μεταφέρουν πετρέλαιο και πετρελαιοειδή, δεν φέρουν ρωσική σημαία.
Αυτό σημαίνει ότι, σε περίπτωση κράτησής τους, η Μόσχα έχει περιορισμένες δυνατότητες να παρέμβει αποτελεσματικά.
Ενδεχομένως, ο Ρωσικός Στόλος της Βαλτικής να αναλάβει τη συνοδεία αυτών των πλοίων, οργανώνοντας ολόκληρες νηοπομπές για την προστασία τους.
Σε κάθε περίπτωση, η κίνηση του ΝΑΤΟ αυξάνει τις πιθανότητες ένοπλης σύγκρουσης στην περιοχή, καθώς εντείνεται η αντιπαράθεση για τον έλεγχο της Βαλτικής Θάλασσας, επιδεινώνοντας περαιτέρω τον ήδη τεταμένο πόλεμο κατά της Ρωσίας.
www.bankingnews.gr
Στόχος της προβοκάτσιας ήταν η ενίσχυση της ναυτικής παρουσίας του ΝΑΤΟ στη Βαλτική και ο επακόλουθος αποκλεισμός της Ρωσίας αλλά, όπως λένε οι ίδιοι οι Αμερικανοί... δεν βρέθηκαν στοιχεία που να «δένουν» την υπόθεση.
Οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές υπηρεσίες πληροφοριών δεν κατάφεραν να βρουν στοιχεία για ρωσική εμπλοκή στην ζημιά στα υποθαλάσσια καλώδια επικοινωνιών στον βυθό της Βαλτικής Θάλασσας.
Σύμφωνα με ανώτερους αξιωματούχους από τις τρεις χώρες που συμμετέχουν στη διερεύνηση των περιστατικών, οι υπηρεσίες ασφαλείας στις Ηνωμένες Πολιτείες (CIA) και την Ευρώπη αρχίζουν να συμφωνούν ότι η ζημιά στα καλώδια ήταν αποτέλεσμα ατυχημάτων και όχι δολιοφθοράς γράφει σχετικά η Washington Post (WaPo).
Αξιωματούχοι δήλωσαν ότι δεν βρέθηκαν στοιχεία πως εμπορικά πλοία έσυραν σκόπιμα άγκυρες στην περιοχή, όπου βρίσκονταν τα υποβρύχια καλώδια, υπό την καθοδήγηση άλλων.
Ανέφεραν πως τα στοιχεία δείχνουν ατυχήματα που προκαλούντα από άπειρα πληρώματα και πλοία που δεν έχουν συντηρηθεί ικανοποιητικά.
Τυχαία η ζημιά στα υποθαλάσσια καλώδια
Αμερικανοί αξιωματούχοι ανέφεραν «σαφείς ενδείξεις» ότι η ζημιά στην υποθαλάσσια υποδομή ήταν τυχαία.
Ο Ευρωπαίος αξιωματούχος σημείωσε ότι υπάρχει «αντιμαρτυρία» για τη συμμετοχή της Ρωσίας στα επεισόδια.
Στις 25 Δεκεμβρίου 2024, το καλώδιο τροφοδοσίας EstLink 2, το οποίο εκτείνεται κατά μήκος του πυθμένα του Κόλπου της Φινλανδίας μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας, αποσυνδέθηκε ως μέτρο έκτακτης ανάγκης.
Η Φινλανδική αστυνομία και οι συνοριοφύλακες κατέσχεσαν το πετρελαιοφόρο Eagle S με σημαία των Νήσων Κουκ ως ύποπτο για συμμετοχή στη ζημιά στο καλώδιο.
Αργότερα, η εφημερίδα Postimees ανέφερε ότι εταιρείες της Εσθονίας ανέφεραν ζημιές σε τρία καλώδια μεταξύ των δύο χωρών.
Το ΝΑΤΟ έσπευσε να ενισχύσει την παρουσία του στη Βαλτική
Υπενθυμίζεται ότι τον Νοέμβριο 2024 δύο υποθαλάσσια καλώδια κόπηκαν ξαφνικά στη Βαλτική Θάλασσα .
Ο Γερμανός υπουργός Άμυνας Boris Pistorius έσπευσε να καταλογίσει ευθύνες στη Ρωσία, λέγοντας ότι η ζημιά σε δύο υποθαλάσσια καλώδια στη Βαλτική μοιάζει με πράξη δολιοφθοράς και «υβριδική ενέργεια».
Μετά την εξέλιξη αυτή το ΝΑΤΟ βρήκε το κατάλληλο πρόσχημα για να ενισχύσει την παρουσία του στην περιοχή.
Αποφάσισε να αναπτύξει φρεγάτες, αεροσκάφη και ναυτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη στη Βαλτική Θάλασσα για να βοηθήσουν στην προστασία των κρίσιμης σημασίας υποδομών και να αναλάβουν δράση εναντίον πλοίων που θεωρούνται ύποπτα ότι συνιστούν απειλή.
Η Συμμαχία ανακοίνωσε πως αναλαμβάνει τη δράση αυτή, που ονομάστηκε «Baltic Sentry», (Φρουρός της Βαλτικής) ως απάντηση στα περιστατικά με τα υποθαλάσσια καλώδια, που υπέστησαν ζημιές.
Οι ενέργειες της Φινλανδίας κατά του δεξαμενοπλοίου Eagle S έδειξαν ότι τα πλοία που προκαλούν ζημιές μπορούν να κατασχεθούν και τα πληρώματα να συλληφθούν από τις δυνάμεις επιβολής του νόμου, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Mark Rutte στις 15/1/2024 από το Ελσίνκι.
«Πιθανές απειλές για τις υποδομές μας θα έχουν συνέπειες, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής επιβίβασης, κατάσχεσης και σύλληψης», δήλωσε ο Rutte.
Ο Rutte τόνισε ότι πάνω από το 95% της διαδικτυακής κίνησης διέρχεται μέσω καλωδίων που έχουν τοποθετηθεί στον βυθό της θάλασσας, ενώ περίπου 1,3 εκατομμύρια χιλιόμετρα αυτών των καλωδίων εξασφαλίζουν χρηματοοικονομικές συναλλαγές αξίας 10 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ημερησίως.
Παράλληλα, το ΝΑΤΟ επικεντρώνεται στην ασφάλεια της υποθαλάσσιας υποδομής και στις «απειλές» που φέρεται να θέτει ο ρωσικός «σκιώδης» εμπορικός στόλος.
Στόχος ο ναυτικός αποκλεισμός της Ρωσίας
Οι σχετικές κινήσεις του ΝΑΤΟ μοιάζουν περισσότερο με την έναρξη ενός αποκλεισμού της Ρωσίας στη Βαλτική, παρά με κάποιες τυχαίες ναυτικές ασκήσεις.
Η Δύση δεν κρύβει την πρόθεσή της να παραλύσει τη λειτουργία των ρωσικών λιμανιών στις περιοχές του Leningrad και του Kaliningrad, αλλά και να σταματήσει τη δραστηριότητα του ρωσικού «σκιώδους» εμπορικού στόλου, ιδίως όσον αφορά τη μεταφορά πετρελαίου και πετρελαιοειδών
Με αφορμή το περιστατικό τα μέλη του ΝΑΤΟ έσπευσαν να στοχοποιήσουν και τον λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας στην περιοχή με κυρώσεις δήθεν ως μέρος των προσπαθειών να προστατευθούν οι υποθαλάσσιες εγκαταστάσεις.
«Θα συνεχίσουμε να αναλαμβάνουμε δράση κατά του ρωσικού σκιώδους στόλου, συμπεριλαμβανομένων των κυρώσεων που έχουν ήδη θεσπιστεί και άλλων που μπορεί να ακολουθήσουν, μεταξύ άλλων κατά συγκεκριμένων πλοίων και ναυτιλιακών εταιρειών που αποτελούν επίσης απειλή για το περιβάλλον», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γερμανός καγκελάριος Olaf Scholz.
Περίπου 2.000 πλοία διασχίζουν καθημερινά τη Βαλτική Θάλασσα, γεγονός που καθιστά δύσκολη την παρακολούθηση όλων, δήλωσε ο Λετονός πρόεδρος Edgars Rinkēvičs.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Δύση έχει κατηγορήσει τη Ρωσία για προκλήσεις που σχετίζονται με την υποθαλάσσια υποδομή, ενώ εικάζεται ότι ρωσικά τάνκερ που μεταφέρουν πετρέλαιο κόβουν συστηματικά καλώδια που μεταδίδουν ηλεκτρική ενέργεια και δεδομένα Διαδικτύου.
Παράλληλα, οι περιπολίες των ναυτικών δυνάμεων του ΝΑΤΟ σε διεθνή ύδατα πιθανόν να οδηγήσουν σε παράνομες ενέργειες, παραβιάζοντας την ελευθερία της ναυσιπλοΐας.
Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:
- Η κράτηση εμπορικών πλοίων,
- Η επιβίβαση σε αυτά,
- Και η μεταφορά τους σε λιμάνια κρατών-μελών του ΝΑΤΟ.
Ζεσταίνει τις μηχανές του ο Ρωσικός Στόλος της Βαλτικής
Για τη Ρωσική Ομοσπονδία, το ζήτημα περιπλέκεται από το γεγονός ότι τα περισσότερα τάνκερ του «σκιώδους» εμπορικού στόλου της, που μεταφέρουν πετρέλαιο και πετρελαιοειδή, δεν φέρουν ρωσική σημαία.
Αυτό σημαίνει ότι, σε περίπτωση κράτησής τους, η Μόσχα έχει περιορισμένες δυνατότητες να παρέμβει αποτελεσματικά.
Ενδεχομένως, ο Ρωσικός Στόλος της Βαλτικής να αναλάβει τη συνοδεία αυτών των πλοίων, οργανώνοντας ολόκληρες νηοπομπές για την προστασία τους.
Σε κάθε περίπτωση, η κίνηση του ΝΑΤΟ αυξάνει τις πιθανότητες ένοπλης σύγκρουσης στην περιοχή, καθώς εντείνεται η αντιπαράθεση για τον έλεγχο της Βαλτικής Θάλασσας, επιδεινώνοντας περαιτέρω τον ήδη τεταμένο πόλεμο κατά της Ρωσίας.
www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.