Music Of The Day

Εκτακτες ειδήσεις

O κόσμος του μέλλοντος είναι εδώ

 

O κόσμος του μέλλοντος είναι εδώ – Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, μη επανδρωμένο Τραμ στην Κορέα, αεροταξί χωρίς οδηγό στην Κίνα
Ορισμένα κράτη σχεδιάζουν να επιτρέψουν σε αυτοκίνητα χωρίς οδηγό να κυκλοφορούν σε ορισμένους δρόμους…χωρίς οδηγό
 

O κόσμος του μέλλοντος είναι εδώ – Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, μη επανδρωμένο Τραμ στην Κορέα, αεροταξί χωρίς οδηγό στην Κίνα

Καθώς η καθημερινότητα μας είναι γεμάτη με μποτιλιαρίσματα, κορνάρουμε, θυμώνουμε, εισπνέουμε βλαβερά καυσαέρια και βρίζουμε τον πονηρό που θέλει να ξεπεράσει τους πάντες στην άκρη του δρόμου….κάπου αλλού έχουν ονειρευτεί έναν μελλοντικό κόσμο στον οποίο τα μη επανδρωμένα οχήματα θα οδηγούν και θα πετούν στον αέρα χωρίς εμπόδια…

Αυτό το όνειρο έχει γίνει σχεδόν πραγματικότητα…

Ανακοινώθηκε το πραγματικό ποσοστό ατυχημάτων των μη επανδρωμένων οχημάτων, τα οποία έχουν δοκιμαστεί σε πειραματική βάση στη Ρωσία για περισσότερα από δύο χρόνια.
Έτσι, αυτοκίνητα χωρίς οδηγό πραγματοποίησαν
92.000 ταξίδια σε ειδικά καθορισμένες ζώνες, ταξίδεψαν 8 εκατομμύρια χιλιόμετρα και κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου είχαν 36 ατυχήματα.

Αυτό είναι πολύ ή λίγο;

Οι προγραμματιστές διευκρινίζουν ότι κατά τη διάρκεια των δοκιμών, υπάρχει άνθρωπος στο αυτοκίνητο που μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο εάν χρειαστεί.
Σε αυτή τη λειτουργία χειροκίνητου ελέγχου συνέβησαν δέκα ατυχήματα.
Οπότε απομένουν 26 ατυχήματα ανά 8 εκατομμύρια χιλιόμετρα ή ένα ατύχημα ανά περίπου 310.000 χιλιόμετρα.
Παρεμπιπτόντως, για λόγους σαφήνειας να σημειώσουμε ότι σε αυτά τα περιστατικά δεν τραυματίστηκε ούτε ένα άτομο, ενώ το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό έφταιξε μόνο σε δύο ατυχήματα.
Τώρα ας πάρουμε τη μέση χιλιομετρική απόσταση ενός ρωσικού αυτοκινήτου στα 17.000 χιλιόμετρα ετησίως, λαμβάνουμε υπόψη τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων και διαπιστώνουμε ότι ο μέσος Ρώσος οδηγός παθαίνει ένα ατύχημα κάθε 375.000 χιλιόμετρα.
Επικαλεστήκαμε την Ρωσία γιατί στην Ρωσία οι άνθρωποι στο σύνολό τους δεν οδηγούν πολύ προσεκτικά, αλλά παρόλα αυτά, ο ανθρώπινος εγκέφαλος εξακολουθεί να είναι μπροστά από την τεχνητή νοημοσύνη.
Το ποσοστό ατυχημάτων της ανθρώπινης οδήγησης είναι επί του παρόντος ελαφρώς χαμηλότερο από αυτό της μη επανδρωμένης οδήγησης.

Είναι όμως αυτός λόγος να σταματήσει η εξέλιξη;

Εξάλλου, σε λιγότερο από δέκα χρόνια δοκιμών, οι προγραμματιστές έχουν προχωρήσει πολύ.
Ένα μη επανδρωμένο τραμ κινείται ήδη με επιτυχία στους δρόμους της Μόσχας.
Φορτηγά χωρίς οδηγούς μεταφέρουν φορτίο κατά μήκος της ομοσπονδιακής εθνικής οδού Μόσχας - Αγίας Πετρούπολης.
Στην περιοχή Yasenevo της Μόσχας, τα ταξί δεν έχουν οδηγό, τα ταξί είναι μη επανδρωμένα.

Πλεονεκτήματα οδήγησης… χωρίς οδηγό

Τα πλεονεκτήματα των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό είναι προφανή - για παράδειγμα, στη μεταφορά φορτίου μειώνουν το κόστος μεταφοράς κατά ένα τρίτο και απαλλάσσουν τους ανθρώπους από την τερατώδη κουραστική δουλειά της οδήγησης.
Τα έξυπνα αυτοκίνητα απαιτούν κατάλληλη υποδομή - αυτοκινητόδρομοι σε άψογη κατάσταση με αισθητήρες κίνησης και σαφείς σημάνσεις.
Η χρήση μη επανδρωμένων τεχνολογιών στις δημόσιες συγκοινωνίες φαίνεται πολλά υποσχόμενη.
Έχουμε συνηθίσει εδώ και καιρό ότι οποιοδήποτε αεροπλάνο πετά με αυτόματο πιλότο τις περισσότερες φορές.

Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη έχουν τις ρίζες τους στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

Οι τεχνολογίες των μη επανδρωμένων αεροσκαφών έλαβαν τεράστια δημιουργική ώθηση κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, θα ήταν αμαρτία να μην χρησιμοποιήσουμε αυτές τις εξελίξεις στη ζωή των πολιτών.
Το κύριο πρόβλημα είναι ότι τα πειράματα με αυτοκίνητα χωρίς οδηγό δεν διαθέτουν κλίμακα.
Πρόσφατα, ο Πρόεδρος της Ρωσίας πρότεινε το άνοιγμα των ουρανών στα drones.
Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό απαιτούν επίσης περισσότερο χώρο. Μέχρι στιγμής, εκπαιδεύονται μόνο σε περιορισμένους τομείς: Innopolis στο Καζάν, Sirius στο Σότσι και Yasenevo στη Μόσχα.

What-is-an-air-taxi-600x338.jpg
Μετρό χωρίς οδηγό και μη επανδρωμένα αεροταξί

Αλλά η τεχνητή νοημοσύνη χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση για να μάθει.
Όλοι οι τεχνολογικοί γίγαντες της εποχής μας αναπτύσσουν ενεργά την κατασκευή μη επανδρωμένων οχημάτων.
Ένα μη επανδρωμένο τραμ λειτουργεί στη Σεούλ της Νότιας Κορέας και ένα μη επανδρωμένο μετρό λειτουργεί στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας και τη Σαγκάη.
Ένα μη επανδρωμένο αεροταξί μεταφέρει επιβάτες στην Κίνα και οι Κινέζοι πωλούν ήδη αυτά τα drones για εξαγωγή.

Η πρωτότυπη ιδέα στο Dubai

Το Dubai έχει υιοθετήσει μια πρωτότυπη προσέγγιση στην ιδέα ενός ταξί χωρίς οδηγό.
Η παραγγελία του δεν κοστίζει περισσότερο από το συνηθισμένο.
Ένα Tesla φτάνει στην κλήση και ένας οδηγός κάθεται μέσα – απλώς παρακολουθεί τους αισθητήρες και, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, μπορεί να πάρει τον έλεγχο.
Δηλαδή, λύνεται και το πρόβλημα των θέσεων εργασίας: ο ταξιτζής του μέλλοντος δεν θα είναι ένας εξαντλημένος, στερημένος ύπνος εργαζόμενος με κόκκινα μάτια, αλλά ένας υπάλληλος με υψηλά προσόντα, ένας υπάλληλος του λευκού γιακά.

Υπάρχουν κίνδυνοι;

Ναι, κάθε νέα τεχνολογία έχει τους κινδύνους της.
Κάποτε, οι άνθρωποι φοβόντουσαν να ανέβουν σε ατμομηχανές και να πετάξουν με αεροπλάνα.
Ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο φαινόταν επίσης κάπως ανατριχιαστικό…
Και τι φρίκη οι πρώτοι επιβάτες του μετρό… έχασαν τις αισθήσεις τους από φόβο.
Παρεμπιπτόντως, τα αυτοκίνητά μας ήδη χρησιμοποιούν στοιχεία αυτόματου πιλότου σε μεγάλο βαθμό - πάρτε το ίδιο cruise control.
Ορισμένα κράτη σχεδιάζουν να επιτρέψουν σε αυτοκίνητα χωρίς οδηγό να κυκλοφορούν σε ορισμένους δρόμους…χωρίς οδηγό.

Μέχρι στιγμής, μιλάμε μόνο για εκείνες τις διαδρομές που έχουν όλα τα ψηφιακά δεδομένα - όλες οι πληροφορίες για την κατάσταση του δρόμου, τις καιρικές συνθήκες και τα ατυχήματα, που φορτώνονται στη μνήμη ενός έξυπνου αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο.
Το μόνο που απομένει είναι να βελτιωθεί το νομικό πλαίσιο, ώστε να αντικατοπτρίζει τις ιδιαιτερότητες της χρήσης αυτοκινήτων χωρίς οδηγό - προσδιορίζοντας ποιος είναι υπεύθυνος για ένα ατύχημα, για παράδειγμα - και το πεδίο των πειραμάτων μπορεί να επεκταθεί.
Ποιος θα φτιάξει τον κόσμο του μέλλοντος για εμάς, αν όχι εμείς;

32_joby_aviation_aircraft-4d4efc7aa243cbce5adbac17d385e99f6bca2be5.jpg
www.bankingnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.