Music Of The Day

Εκτακτες ειδήσεις

Το Θηρίο των ρωσικών αεριοστροβίλων

 Το Θηρίο των ρωσικών αεριοστροβίλων: Το T-80 επιστρέφει για να καταστρέψει όλα τα εκτός δρόμου... με κινητήρα 1.250 ίππων

Ο ρωσικός στρατός αυξάνει ραγδαία τον αριθμό των αρμάτων μάχης T-80, σύμφωνα με την αμερικανική στρατιωτική έκδοση Military Watch Magazine (MWM).

Το Θηρίο των ρωσικών αεριοστροβίλων: Το T-80 επιστρέφει για να καταστρέψει όλα τα εκτός δρόμου... με κινητήρα 1.250 ίππων


Σε νέο άρθρο, οι συντάκτες αναλύουν τους λόγους για τους οποίους η Μόσχα αποφάσισε να επαναφέρει στην παραγωγή το μοναδικό άρμα μάχης με κινητήρα αεριοστροβίλου.
Ο Ρωσικός Στρατός έχει αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των T-80 σε ενεργό υπηρεσία, καθώς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του άρματος –και κυρίως η εξαιρετικά υψηλή κινητικότητά του– κερδίζουν ολοένα και περισσότερη αναγνώριση. Ενώ κατά τη δεκαετία του 2010 ο αριθμός των επιχειρησιακά έτοιμων T-80 είχε μειωθεί αισθητά, κυρίως λόγω του αυξημένου λειτουργικού κόστους σε σχέση με το T-72 (του οποίου η χρήση αυξήθηκε), η αποδεδειγμένη αξία της υψηλής ευκινησίας του T-80 στις έντονες μάχες φαίνεται πως αποτέλεσε τον βασικό λόγο για την επιστροφή του σε ευρεία χρήση.

Οι αλλαγές 

Ως αποτέλεσμα, η νεότερη και πιο διαδεδομένη παραλλαγή T-80BVM βρίσκεται πλέον σε υπηρεσία με 23 μονάδες, έναντι μόλις τεσσάρων πριν από την έναρξη των εχθροπραξιών το 2022. Το T-80 διαθέτει όχι μόνο αυξημένη ταχύτητα εμπρόσθιας κίνησης, αλλά και υψηλότερη ταχύτητα οπισθοπορείας, χαμηλότερο θόρυβο κινητήρα και καλύτερη ικανότητα ψυχρής εκκίνησης από άλλα ρωσικά άρματα, όπως τα T-72 και T-90.
Το άρμα κατασκευαζόταν τη δεκαετία του 1980 σε δύο από τα τρία μεγαλύτερα εργοστάσια αρμάτων μάχης της Σοβιετικής Ένωσης. Ωστόσο, μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ, η παραγωγή του περιορίστηκε δραστικά, καθώς η μείωση του κόστους προτάχθηκε έναντι της απόδοσης. Τη δεκαετία του 1990 το T-80 παράγονταν σε πολύ μικρούς αριθμούς –κυρίως για να αποφευχθεί η μαζική ανεργία στις περιοχές που εξαρτώνταν από τη γραμμή παραγωγής του– πριν η κατασκευή του σταματήσει οριστικά το 2001.
Η υψηλή απόδοση του T-80 στην Ουκρανία εκτιμάται ότι υπήρξε ο καθοριστικός παράγοντας πίσω από την απόφαση, που ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023, για την επανέναρξη της παραγωγής αρμάτων μάχης έως τα τέλη της δεκαετίας. Παρά την εικοσιπενταετή παύση, η ρωσική αμυντική βιομηχανία κατάφερε να συνεχίσει να προμηθεύει τις μονάδες με αναβαθμισμένα T-80BVM, εκσυγχρονίζοντας τα παλαιότερα T-80B και T-80BV που βρίσκονταν σε αποθήκευση.
Η αναβάθμιση περιλαμβάνει εγκατάσταση νέου πυροβόλου 2A46M-4, κινητήρα 1.250 ίππων (25% ισχυρότερου από τον προηγούμενο), δυνατότητα χρήσης ευρύτερης γκάμας σύγχρονων πυρομαχικών, καθώς και ενίσχυση της προστασίας με δυναμική θωράκιση Relikt και σκοπευτικά θερμικής απεικόνισης.
Το T-80 είναι ένα από τα μόλις δύο άρματα μάχης στον κόσμο που χρησιμοποιούν κινητήρα αεριοστροβίλου, μαζί με το αμερικανικό M1 Abrams. Παρ’ όλα αυτά, με βάρος περίπου 45 τόνους, το T-80 έχει σαφώς καλύτερη αναλογία ισχύος προς βάρος από το Abrams, που ζυγίζει σχεδόν 80 τόνους. Επιπλέον, το μικρότερο βάρος του δεν συνεπάγεται μειωμένη προστασία — αντιθέτως, πολλές εκδόσεις του T-80 διαθέτουν ισχυρότερη θωράκιση και μεγαλύτερο πυροβόλο από το Abrams. Για τον λόγο αυτό, ο σχεδιασμός του T-80 θεωρείται ένας από τους πιο αποδοτικούς της εποχής του Ψυχρού Πολέμου.
Ο ρωσικός στρατός υπογραμμίζει διαρκώς την ανώτερη επιχειρησιακή απόδοση του T-80. Αν και το υψηλό κόστος παραγωγής και συντήρησης σημαίνει ότι δεν θα κατασκευαστεί σε ίσους αριθμούς με το φθηνότερο T-90M, η επανέναρξη της παραγωγής του αναμένεται να αυξήσει αισθητά την παρουσία του στις ρωσικές τεθωρακισμένες δυνάμεις.

www.bankingnews.gr 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.