Το υπερηχητικό στρατηγικό αεροσκάφος X-59
 
                                     
                                            Οι πρώτες δοκιμές του X-59 
φέρνουν πιο κοντά την ταχύτερη εμπορική αεροπορία 
                                        
                                        
 
     
                                        
                                        
    Το υπερηχητικό στρατηγικό αεροσκάφος X-59 της NASA πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση με επιτυχία
                                                                                       
                                            Το αεροσκάφος X-59 
της NASA, το πρώτο υπερηχητικό αεροσκάφος που αναπτύχθηκε με στόχο να 
σπάει το φράγμα του ήχου χωρίς τον εκρηκτικό θόρυβο που συνήθως τον 
συνοδεύει, πέταξε με επιτυχία πάνω από την έρημο της Νότιας Καλιφόρνιας 
στην πρώτη του δοκιμαστική πτήση, ανοίγοντας τον δρόμο για ταχύτερη 
εμπορική αεροπορία.
Το αεροσκάφος, που κατασκευάστηκε από την Lockheed Martin για λογαριασμό της NASA, απογειώθηκε περίπου μία ώρα μετά την ανατολή του ηλίου από τον διάδρομο 42 του εργοστασίου της εταιρείας Skunk Works στην Palmdale, περίπου 100 χιλιόμετρα βόρεια του Λος Άντζελες.
Η πτήση, που πραγματοποιήθηκε με συνοδεία αεροσκάφους καταδίωξης της NASA, υπήρξε μία κρίσιμη στιγμή στην πορεία των δοκιμών του αεροσκάφους, που απογειώθηκε για να ελέγξει το σύστημα ολοκλήρωσης του αεροσκάφους και να επαληθεύσει την αεροπορική του αξιοπιστία.
Τι είναι το Χ-59
Το X-59 έχει σχεδιαστεί με μοναδική μορφή που μειώνει δραστικά τον θόρυβο του εκρηκτικού ηχητικού κρότου που συνήθως παράγεται όταν ένα αεροσκάφος σπάει το φράγμα του ήχου.
Το αποτέλεσμα είναι ένα «θρόισμα» τόσο αθόρυβο όσο το κλείσιμο μιας πόρτας αυτοκινήτου.
Αυτή η τεχνολογία χαμηλών ντεσιμπέλ στοχεύει στην υπέρβαση ενός από τα κύρια εμπόδια για τη συμβατική υπερηχητική πτήση, η οποία μέχρι τώρα ήταν περιορισμένη πάνω από πυκνοκατοικημένες περιοχές λόγω ανησυχιών για το θόρυβο, σύμφωνα με την Lockheed Martin.
Η ανάπτυξη του X-59 δεν ήταν φθηνή υπόθεση.
Από το 2018, η NASA έχει πληρώσει στην Lockheed Martin πάνω από 518 εκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη και τη δοκιμή του αεροσκάφους, σύμφωνα με τα δεδομένα των συμβολαίων της υπηρεσίας.
Στην πρώτη του πτήση, το αεροσκάφος πέταξε με υποηχητική ταχύτητα φτάνοντας τα 370 χιλιόμετρα την ώρα και με ανώτατο ύψος τα 3.660 μέτρα.
Από πλευράς του, ο εκπρόσωπος της Lockheed Martin, Candis Roussel, δήλωσε στην Reuters ότι η πτήση του X-59 ήταν «μια σημαντική αεροπορική επιτυχία».
Ο επικεφαλής δοκιμαστής της NASA, Nils Larson, ήταν στο πιλοτήριο του αεροσκάφους, το οποίο αναμένεται να φτάσει τελικά σε ταχύτητες 925 μίλια την ώρα (1.490 χιλιόμετρα την ώρα), δηλαδή Mach 1.4, σε ύψος 55.000 ποδών (16.764 μέτρα).
Υψηλό το κόστος
Το X-59 αποτελεί μέρος μιας μεγάλης προσπάθειας της NASA για τη διάσπαση του ηχητικού φράγματος χωρίς τις αρνητικές συνέπειες του θορύβου, όπως συνέβαινε με το Concorde, το οποίο σταμάτησε τις υπερατλαντικές πτήσεις του το 2003 λόγω των υψηλών λειτουργικών του εξόδων και της περιορισμένης ζήτησης.
Αυτή η νέα προσέγγιση στον υπερηχητικό τομέα υπόσχεται να ανοίξει νέους δρόμους για την ταχύτερη και πιο ήσυχη εμπορική αεροπορία, ενώ τα δεδομένα από τις δοκιμές του X-59 αναμένεται να βοηθήσουν στη διαμόρφωση νέων ορίων ήχου για υπερηχητική πτήση πάνω από ξηρά.
Στο μεταξύ, ο Sean Duffy, Υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ και υπηρεσιακός Διοικητής της NASA, δήλωσε: «Αυτή η δουλειά ενισχύει τη θέση της Αμερικής ως ηγέτη στην αεροπορία και έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τον τρόπο που πετούν οι πολίτες».
Το X-59 έχει ήδη αναδειχθεί ως το "Coolest Thing Made in California" για το 2025 από την California Manufacturers & Technology Association, επιβεβαιώνοντας τη σημασία αυτής της καινοτόμου εξέλιξης για τη βιομηχανία.
www.bankingnews.gr
Το αεροσκάφος, που κατασκευάστηκε από την Lockheed Martin για λογαριασμό της NASA, απογειώθηκε περίπου μία ώρα μετά την ανατολή του ηλίου από τον διάδρομο 42 του εργοστασίου της εταιρείας Skunk Works στην Palmdale, περίπου 100 χιλιόμετρα βόρεια του Λος Άντζελες.
Η πτήση, που πραγματοποιήθηκε με συνοδεία αεροσκάφους καταδίωξης της NASA, υπήρξε μία κρίσιμη στιγμή στην πορεία των δοκιμών του αεροσκάφους, που απογειώθηκε για να ελέγξει το σύστημα ολοκλήρωσης του αεροσκάφους και να επαληθεύσει την αεροπορική του αξιοπιστία.
Τι είναι το Χ-59
Το X-59 έχει σχεδιαστεί με μοναδική μορφή που μειώνει δραστικά τον θόρυβο του εκρηκτικού ηχητικού κρότου που συνήθως παράγεται όταν ένα αεροσκάφος σπάει το φράγμα του ήχου.
Το αποτέλεσμα είναι ένα «θρόισμα» τόσο αθόρυβο όσο το κλείσιμο μιας πόρτας αυτοκινήτου.
Αυτή η τεχνολογία χαμηλών ντεσιμπέλ στοχεύει στην υπέρβαση ενός από τα κύρια εμπόδια για τη συμβατική υπερηχητική πτήση, η οποία μέχρι τώρα ήταν περιορισμένη πάνω από πυκνοκατοικημένες περιοχές λόγω ανησυχιών για το θόρυβο, σύμφωνα με την Lockheed Martin.
Η ανάπτυξη του X-59 δεν ήταν φθηνή υπόθεση.
Από το 2018, η NASA έχει πληρώσει στην Lockheed Martin πάνω από 518 εκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη και τη δοκιμή του αεροσκάφους, σύμφωνα με τα δεδομένα των συμβολαίων της υπηρεσίας.
Στην πρώτη του πτήση, το αεροσκάφος πέταξε με υποηχητική ταχύτητα φτάνοντας τα 370 χιλιόμετρα την ώρα και με ανώτατο ύψος τα 3.660 μέτρα.
Από πλευράς του, ο εκπρόσωπος της Lockheed Martin, Candis Roussel, δήλωσε στην Reuters ότι η πτήση του X-59 ήταν «μια σημαντική αεροπορική επιτυχία».
Ο επικεφαλής δοκιμαστής της NASA, Nils Larson, ήταν στο πιλοτήριο του αεροσκάφους, το οποίο αναμένεται να φτάσει τελικά σε ταχύτητες 925 μίλια την ώρα (1.490 χιλιόμετρα την ώρα), δηλαδή Mach 1.4, σε ύψος 55.000 ποδών (16.764 μέτρα).
Υψηλό το κόστος
Το X-59 αποτελεί μέρος μιας μεγάλης προσπάθειας της NASA για τη διάσπαση του ηχητικού φράγματος χωρίς τις αρνητικές συνέπειες του θορύβου, όπως συνέβαινε με το Concorde, το οποίο σταμάτησε τις υπερατλαντικές πτήσεις του το 2003 λόγω των υψηλών λειτουργικών του εξόδων και της περιορισμένης ζήτησης.
Αυτή η νέα προσέγγιση στον υπερηχητικό τομέα υπόσχεται να ανοίξει νέους δρόμους για την ταχύτερη και πιο ήσυχη εμπορική αεροπορία, ενώ τα δεδομένα από τις δοκιμές του X-59 αναμένεται να βοηθήσουν στη διαμόρφωση νέων ορίων ήχου για υπερηχητική πτήση πάνω από ξηρά.
Στο μεταξύ, ο Sean Duffy, Υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ και υπηρεσιακός Διοικητής της NASA, δήλωσε: «Αυτή η δουλειά ενισχύει τη θέση της Αμερικής ως ηγέτη στην αεροπορία και έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τον τρόπο που πετούν οι πολίτες».
Το X-59 έχει ήδη αναδειχθεί ως το "Coolest Thing Made in California" για το 2025 από την California Manufacturers & Technology Association, επιβεβαιώνοντας τη σημασία αυτής της καινοτόμου εξέλιξης για τη βιομηχανία.
www.bankingnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.