Κίνα:Θα υπάρξουν αντίποινα
Στο τελευταίο παράδειγμα του
αυξανόμενου προστατευτισμού της ΕΕ κατά της Κίνας, το μπλοκ επέβαλε
προσωρινούς δασμούς αντιντάμπινγκ μεταξύ 12,8% και 36,4% στο κινεζικό βιοντίζελ
Κίνα: Ο προστατευτισμός θα καταστρέψει τη βιομηχανία της Ευρώπης και την πράσινη μετάβαση - Θα υπάρξουν αντίποινα
Η ΕΕ συνεχίζει να λαμβάνει μέτρα προστατευτισμού κατά των κινεζικών προϊόντων, με το βιοντίζελ να γίνεται το πιο πρόσφατο κινεζικό προϊόν που στοχεύει το μπλοκ, σε μια κίνηση που θα κλιμακώσει περαιτέρω την ένταση μεταξύ Κίνας και ΕΕ εν μέσω της διαμάχης για τους πρόσθετους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικά ηλρκτροκίνητα οχήματα (EVs) .
Οι προστατευτικές ενέργειες της ΕΕ δεν θα προστατεύσουν τις επιχειρήσεις του μπλοκ από τον κανονικό ανταγωνισμό της αγοράς, αλλά αντίθετα θα υπονομεύσουν την ανταγωνιστικότητα των βιομηχανιών της ΕΕ και θα επιβραδύνουν τη μετάβαση του μπλοκ προς την πράσινη ανάπτυξη, σημείωσαν κινέζοι ειδικοί, σύμφωνα με δημοσίευμα των Global Times την Κυριακή 18 Αυγούστου 2025.
Στο τελευταίο παράδειγμα του αυξανόμενου προστατευτισμού της ΕΕ κατά της Κίνας, το μπλοκ επέβαλε προσωρινούς δασμούς αντιντάμπινγκ μεταξύ 12,8% και 36,4% στο κινεζικό βιοντίζελ από την Παρασκευή 16 Αυγούστου 2024, σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης..
Αυτό είναι μόνο το τελευταίο παράδειγμα του αυξανόμενου προστατευτισμού της ΕΕ κατά των κινεζικών προϊόντων και εταιρειών.
Η ΕΕ έχει ανακοινώσει τους λεγόμενους δασμούς κατά των επιδοτήσεων έως και 37,6 % κατά των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων μετά από, όπως είπαν Κινέζοι αξιωματούχοι και ειδικοί, ένα μέτρο που εισάγει διακρίσεις για τα κινεζικά EV.
Η ΕΕ έχει επίσης στοχεύσει τη συμμετοχή κινεζικών εταιρειών σε ορισμένα έργα σε χώρες μέλη της ΕΕ.
Κινέζοι αξιωματούχοι επέκριναν επανειλημμένα τις ενέργειες της ΕΕ - επισημαίνεται στο δημοσίευμα - και οι κινεζικοί βιομηχανικοί όμιλοι έχουν προειδοποιήσει για σοβαρές συνέπειες για τη διμερή οικονομική και εμπορική συνεργασία καθώς και για το σχέδιο της ΕΕ για μετάβαση προς την πράσινη ανάπτυξη.
Ο Zhao Junjie, ερευνητής στο Ινστιτούτο Ευρωπαϊκών Σπουδών της Κινεζικής Ακαδημίας Κοινωνικών Επιστημών, δήλωσε ότι οι τελευταίες ενέργειες της ΕΕ κατά του κινεζικού βιοντίζελ είναι απλώς ένα ακόμη παράδειγμα του αυξανόμενου προστατευτισμού του μπλοκ.
«Ο καλύτερος δρόμος προς τα εμπρός είναι η συνεργασία», είπε ο Zhao στους Global Times «ωστόσο, το τρέχον πολιτικό περιβάλλον στην ΕΕ έχει γίνει αρνητικό.
Οι προστατευτικές ενέργειες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των λεγόμενων ερευνών αντιντάμπινγκ (για τις κρατικές εεπιδοτήσεις), είναι μη συνετές και οικονομικά ανόητες».
Τα σκληρά αντίποινα
Κινέζοι αξιωματούχοι έχουν δεσμευτεί να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διασφάλιση των νόμιμων δικαιωμάτων και συμφερόντων των κινεζικών εταιρειών.
Ως μέρος των προσπαθειών της Κίνας να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα συμφέροντά της, το Υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι έχει κινήσει διαδικασίες επίλυσης διαφορών κατά των προσωρινών μέτρων κατά των επιδοτήσεων της ΕΕ κατά των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στον ΠΟΕ.
Οι κινήσεις προστατευτισμού της ΕΕ κατά των κινεζικών προϊόντων και εταιρειών έχουν ήδη προκαλέσει ζημιά στο εμπόριο σε σχετικούς κλάδους.
Το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι κινεζικές εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 15% σε ετήσια βάση σε 221.000 μονάδες, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Κίνας.
Μόνο τον Ιούνιο, οι εξαγωγές EV μειώθηκαν κάτω από το επίπεδο των 30.000 μονάδων, μείωση 31% σε ετήσια βάση και το χαμηλότερο του έτους.
Οι προστατευτικές ενέργειες της ΕΕ δεν θα προστατεύσουν τις επιχειρήσεις του μπλοκ από τον κανονικό ανταγωνισμό της αγοράς, αλλά αντίθετα θα υπονομεύσουν την ανταγωνιστικότητα των βιομηχανιών της ΕΕ και θα επιβραδύνουν τη μετάβαση του μπλοκ προς την πράσινη ανάπτυξη, σημείωσαν κινέζοι ειδικοί, σύμφωνα με δημοσίευμα των Global Times την Κυριακή 18 Αυγούστου 2025.
Στο τελευταίο παράδειγμα του αυξανόμενου προστατευτισμού της ΕΕ κατά της Κίνας, το μπλοκ επέβαλε προσωρινούς δασμούς αντιντάμπινγκ μεταξύ 12,8% και 36,4% στο κινεζικό βιοντίζελ από την Παρασκευή 16 Αυγούστου 2024, σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης..
Αυτό είναι μόνο το τελευταίο παράδειγμα του αυξανόμενου προστατευτισμού της ΕΕ κατά των κινεζικών προϊόντων και εταιρειών.
Η ΕΕ έχει ανακοινώσει τους λεγόμενους δασμούς κατά των επιδοτήσεων έως και 37,6 % κατά των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων μετά από, όπως είπαν Κινέζοι αξιωματούχοι και ειδικοί, ένα μέτρο που εισάγει διακρίσεις για τα κινεζικά EV.
Η ΕΕ έχει επίσης στοχεύσει τη συμμετοχή κινεζικών εταιρειών σε ορισμένα έργα σε χώρες μέλη της ΕΕ.
Κινέζοι αξιωματούχοι επέκριναν επανειλημμένα τις ενέργειες της ΕΕ - επισημαίνεται στο δημοσίευμα - και οι κινεζικοί βιομηχανικοί όμιλοι έχουν προειδοποιήσει για σοβαρές συνέπειες για τη διμερή οικονομική και εμπορική συνεργασία καθώς και για το σχέδιο της ΕΕ για μετάβαση προς την πράσινη ανάπτυξη.
Ο Zhao Junjie, ερευνητής στο Ινστιτούτο Ευρωπαϊκών Σπουδών της Κινεζικής Ακαδημίας Κοινωνικών Επιστημών, δήλωσε ότι οι τελευταίες ενέργειες της ΕΕ κατά του κινεζικού βιοντίζελ είναι απλώς ένα ακόμη παράδειγμα του αυξανόμενου προστατευτισμού του μπλοκ.
«Ο καλύτερος δρόμος προς τα εμπρός είναι η συνεργασία», είπε ο Zhao στους Global Times «ωστόσο, το τρέχον πολιτικό περιβάλλον στην ΕΕ έχει γίνει αρνητικό.
Οι προστατευτικές ενέργειες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των λεγόμενων ερευνών αντιντάμπινγκ (για τις κρατικές εεπιδοτήσεις), είναι μη συνετές και οικονομικά ανόητες».
Τα σκληρά αντίποινα
Κινέζοι αξιωματούχοι έχουν δεσμευτεί να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διασφάλιση των νόμιμων δικαιωμάτων και συμφερόντων των κινεζικών εταιρειών.
Ως μέρος των προσπαθειών της Κίνας να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα συμφέροντά της, το Υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι έχει κινήσει διαδικασίες επίλυσης διαφορών κατά των προσωρινών μέτρων κατά των επιδοτήσεων της ΕΕ κατά των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στον ΠΟΕ.
Οι κινήσεις προστατευτισμού της ΕΕ κατά των κινεζικών προϊόντων και εταιρειών έχουν ήδη προκαλέσει ζημιά στο εμπόριο σε σχετικούς κλάδους.
Το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι κινεζικές εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 15% σε ετήσια βάση σε 221.000 μονάδες, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Κίνας.
Μόνο τον Ιούνιο, οι εξαγωγές EV μειώθηκαν κάτω από το επίπεδο των 30.000 μονάδων, μείωση 31% σε ετήσια βάση και το χαμηλότερο του έτους.
Αρνητικό αντίκτυπο
Εν τω μεταξύ, οι πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έχουν προκαλέσει σημαντική αβεβαιότητα στο μπλοκ.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το μερίδιο των κινεζικών EVs μεταξύ των πρόσφατα ταξινομημένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ έφτασε το 12,4 % τον Ιούνιο, έναντι 10,4% ένα χρόνο νωρίτερα.
Σχολιάζοντας τα δεδομένα, το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας στην ΕΕ (CCCEU) δήλωσε ότι η αλλαγή πιθανότατα αντανακλά τις διακυμάνσεις που δημιουργούνται από το σχέδιο της ΕΕ να επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα κινεζικά EV.
«Τα δεδομένα υπογραμμίζουν τη νευρικότητα και την αβεβαιότητα στις ευρωπαϊκές αγορές που προκαλούνται από τα προστατευτικά μέτρα της ΕΕ», ανέφερε το CCCEU σε δήλωση που κοινοποιήθηκε στους Global Times.
Εν τω μεταξύ, οι πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έχουν προκαλέσει σημαντική αβεβαιότητα στο μπλοκ.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το μερίδιο των κινεζικών EVs μεταξύ των πρόσφατα ταξινομημένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ έφτασε το 12,4 % τον Ιούνιο, έναντι 10,4% ένα χρόνο νωρίτερα.
Σχολιάζοντας τα δεδομένα, το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας στην ΕΕ (CCCEU) δήλωσε ότι η αλλαγή πιθανότατα αντανακλά τις διακυμάνσεις που δημιουργούνται από το σχέδιο της ΕΕ να επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα κινεζικά EV.
«Τα δεδομένα υπογραμμίζουν τη νευρικότητα και την αβεβαιότητα στις ευρωπαϊκές αγορές που προκαλούνται από τα προστατευτικά μέτρα της ΕΕ», ανέφερε το CCCEU σε δήλωση που κοινοποιήθηκε στους Global Times.
Ζημία στην ευρωπαϊκή βιομηχανία
«Οι προστατευτικές ενέργειες της ΕΕ μπορεί να στοχεύουν μόνο ορισμένα κινεζικά προϊόντα, αλλά θα βλάψουν περισσότερες βιομηχανίες», δήλωσε στους Global Times ο Zhang Jian, αντιπρόεδρος στο China Institutes of Contemporary International Relations.
«Οι κινεζικές εξαγωγές βιοντίζελ είναι σύμφωνες με τις ενεργειακές πολιτικές της ΕΕ, επειδή τα σχέδια της ΕΕ για την πράσινη μετάβασή της αφορούν τη μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων.
Το βιοντίζελ ευνοεί την πράσινη μετάβαση της ΕΕ και τους στόχους της για μείωση των εκπομπών άνθρακα»
Εχθρότητα στις κινεζικές επενδύσεις
Εκτός από τους πρόσθετους δασμούς σε κινεζικά προϊόντα, η ΕΕ γίνεται όλο και πιο εχθρική απέναντι στις κινεζικές επενδύσεις.
Σύμφωνα με τον λεγόμενο Κανονισμό για τις Εξωτερικές Επιδοτήσεις (FSR), οι Βρυξέλλες έχουν ξεκινήσει τις λεγόμενες έρευνες και ακόμη και επιδρομές κατά κινεζικών εταιρειών, ορισμένες από τις οποίες οδήγησαν σε αποχώρηση κινεζικών εταιρειών από έργα σε χώρες μέλη της ΕΕ.
Από τις αρχές του τρέχοντος έτους, η ΕΕ έχει ξεκινήσει πέντε έρευνες στο πλαίσιο του FSR σε κινεζικές εταιρείες.
Σε ένα από τα εντυπωσιακά παραδείγματα, τον Μάρτιο, κινέζος κατασκευαστής τρένων Η CRRC αποσύρθηκε από δημόσιο διαγωνισμό ύψους 610 εκατομμυρίων ευρώ (660 εκατομμύρια δολάρια) για ένα βουλγαρικό σιδηροδρομικό έργο, αφού η ΕΕ ξεκίνησε έρευνα για την προσφορά στο πλαίσιο του FSR.
Οι κινήσεις της ΕΕ έχουν δημιουργήσει μεγάλη αβεβαιότητα για τις κινεζικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ και θα οδηγήσει σε μείωση των κινεζικών επενδύσεων, παρόλο που ορισμένες χώρες μέλη της ΕΕ επιδιώκουν να προσελκύσουν κινεζικές επενδύσεις, προειδοποιούν κινεζικοί βιομηχανικοί όμιλοι και ειδικοί.
Την Παρασκευή, το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας για Εισαγωγές και Εξαγωγές Μηχανημάτων και Ηλεκτρονικών Προϊόντων προειδοποίησε ότι η υποστήριξη των μελών της ΕΕ στα μέτρα κατά των επιδοτήσεων που στοχεύουν τους Κινέζους κατασκευαστές EV θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε απώλεια επενδύσεων στην Ευρώπη.
«Οι προστατευτικές ενέργειες της ΕΕ μπορεί να στοχεύουν μόνο ορισμένα κινεζικά προϊόντα, αλλά θα βλάψουν περισσότερες βιομηχανίες», δήλωσε στους Global Times ο Zhang Jian, αντιπρόεδρος στο China Institutes of Contemporary International Relations.
«Οι κινεζικές εξαγωγές βιοντίζελ είναι σύμφωνες με τις ενεργειακές πολιτικές της ΕΕ, επειδή τα σχέδια της ΕΕ για την πράσινη μετάβασή της αφορούν τη μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων.
Το βιοντίζελ ευνοεί την πράσινη μετάβαση της ΕΕ και τους στόχους της για μείωση των εκπομπών άνθρακα»
Εχθρότητα στις κινεζικές επενδύσεις
Εκτός από τους πρόσθετους δασμούς σε κινεζικά προϊόντα, η ΕΕ γίνεται όλο και πιο εχθρική απέναντι στις κινεζικές επενδύσεις.
Σύμφωνα με τον λεγόμενο Κανονισμό για τις Εξωτερικές Επιδοτήσεις (FSR), οι Βρυξέλλες έχουν ξεκινήσει τις λεγόμενες έρευνες και ακόμη και επιδρομές κατά κινεζικών εταιρειών, ορισμένες από τις οποίες οδήγησαν σε αποχώρηση κινεζικών εταιρειών από έργα σε χώρες μέλη της ΕΕ.
Από τις αρχές του τρέχοντος έτους, η ΕΕ έχει ξεκινήσει πέντε έρευνες στο πλαίσιο του FSR σε κινεζικές εταιρείες.
Σε ένα από τα εντυπωσιακά παραδείγματα, τον Μάρτιο, κινέζος κατασκευαστής τρένων Η CRRC αποσύρθηκε από δημόσιο διαγωνισμό ύψους 610 εκατομμυρίων ευρώ (660 εκατομμύρια δολάρια) για ένα βουλγαρικό σιδηροδρομικό έργο, αφού η ΕΕ ξεκίνησε έρευνα για την προσφορά στο πλαίσιο του FSR.
Οι κινήσεις της ΕΕ έχουν δημιουργήσει μεγάλη αβεβαιότητα για τις κινεζικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ και θα οδηγήσει σε μείωση των κινεζικών επενδύσεων, παρόλο που ορισμένες χώρες μέλη της ΕΕ επιδιώκουν να προσελκύσουν κινεζικές επενδύσεις, προειδοποιούν κινεζικοί βιομηχανικοί όμιλοι και ειδικοί.
Την Παρασκευή, το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας για Εισαγωγές και Εξαγωγές Μηχανημάτων και Ηλεκτρονικών Προϊόντων προειδοποίησε ότι η υποστήριξη των μελών της ΕΕ στα μέτρα κατά των επιδοτήσεων που στοχεύουν τους Κινέζους κατασκευαστές EV θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε απώλεια επενδύσεων στην Ευρώπη.
www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.